Onsdag 3. august spilte a-laget vårsesongens siste kamp. Vi slo Ringsaker 2-0 borte på Gaupen Kunstgress. Vi hadde stort sett full kontroll, Henrik Botten og Håvard Kvamme skåret begge etter assist fra Oliver «Olly» Mulders.

Om kampen ellers synes vi egentlig Ringsaker oppsummerte fint på Twitter:

(Hentet fra Twitterkontoen til Ringsaker IF)

Bildet i ingressen er tatt av Marius Helgå. Han er en velkjent banehopper og bredddefotballentuasiast, som har skrevet om kampen på bloggen sin.

Våren er over, «winter is coming»

Høstsesongen nærmer seg med stormskritt, og vi planlegger årets høst kontinuerlig. Både for barn og ungdom samt for a-laget. Vi vil prøve å oppdatere dere fortløpende når vi spikrer a-laget for høsten og neste år, men kan allerede informere om to signeringer:

Torsdag 4. juli ble Oliver Sugaren signert fra Follebu, og George Couzens har signert en forlenging av kontrakt ut sesongen!

George Couzens:

(George i fint driv med ballen. Fotograf: Ukjent, bildet er tatt fra Facebook-profilen til George)

Lillehammer Fotballklubb og Couzens ble enige om en forlenging ut høstsesongen for vår målfarlige spiller. Han har 9 mål på 11 kamper, og har vært en fin tilvekst i gruppa på a-laget. Han skal kombinere det å være spiller med å være instruktør på FotballXtra i høst.

Når det gjelder de andre engelske spillerne har kontraktene gått ut i dag.

Oliver Sugaren:

(Foto: PRIVAT)

Sugaren tok raskt kontakt med oss etter at Rune Hagen ble presentert som ny hovedtrener, og ga uttrykk for at han ønsket å satse noe mer på fotball. Etter gode samtaler mellom Oliver og Rune fant begge raskt ut at Lillehammer FK kunne være et naturlig steg for Oliver.

Sugaren sier følgende om overgangen til Lillehammer:

«Jeg gleder meg til å starte i Lillehammer, og ønsker å være med å kjempe i toppen. Laget har ambisjoner og målsetninger jeg ønsker å ta del i. Det er også viktig for meg å takke Follebu for en fin tid der.»

Sugaren har signert ut 2020-sesongen og skårte forøvrig i sin avskjedskamp for Follebu onsdag 3. juli borte mot Moelven, i et oppgjør som endte 2-2.

Glad for at George fortsetter, spennende med Oliver!

Rune Hagen sier følgende om å beholde George i høst:

«Jeg er veldig fornøyd med det jeg har sett på trening og ikke minst i kamp. Han viser at han kan mer enn å score mål. Han er god med ballen og er en intelligent spiller – som er noe jeg verdsetter. Med måten vår å spille på håper vi å få satt opp George i enda flere målfarlige situasjoner så han kan få ytterligere målpoeng.»

Sugaren og Hagen klaffet også godt sammen etter første møte:

«Jeg hadde et givende møte med Oliver og har sett ham i to kamper der han ga et godt inntrykk. I tillegg har vi bare fått gode tilbakemeldinger på ham. Hvis han bidrar like godt her som han har gjort i Follebu blir han en verdifull tilvekst til laget, og det har jeg god tro på at han skal gjøre.»

Høsten kan bli veldig spennende, men prinsippene Rune har innført skal ligge i bunn. De som er i a-garderoben ser nå at det er hengt opp plakater med Johan Cruyff-sitater og satt noen verdier for gruppa. Rune gleder seg til sommerpausen er over:

«I høst kommer vi til å fortsette med å jobbe slik vi har gjort, med en offensiv tilnærming til spillet der spillerne har stor frihet. Et LFK som alltid skal være lett gjenkjennelig for tilskuerne; mye spilleglede, gode ferdigheter og vinnervilje. Som jeg alltid sier: Jeg går alltid for å vinne neste kamp. Jeg er svært godt fornøyd med perioden vi har gjennomført til nå – imponert over enkelte ferdigheter. Og jeg har en opplevelse at det er gøy for alle i og rundt klubben.»

Et annet grep Rune Hagen insisterte på var å takke Gunnar og Lars Thomas Henriksen for mange, mange års tro tjeneste og tilstedeværelse rundt a-laget. Etter kampen mot Ringsaker fikk de dermed overrakt hver sin drakt med signaturer fra spillerne på a-laget.

«Mange bidrar nå for at jeg skal få en god reise som a-lagstrener. Det er positivitet, og jeg har kontakt med mange som er positive på klubbens vegne. Til alle som bidrar for klubben og laget: Tusen takk, vi er ingenting uten dere. God sommer», avslutter Rune Hagen.