Publisert: 24. juni 2015 - Harald Renolen

LFKs årsmøte torsdag kveld forløp i pene og pyntelige former, og både forsamling og stemning var preget av positivitet og tro på framtida. Det avtroppende styret la fram et overskudd på 270.000 kroner for forrige sesong; et meget gledelig resultat.

Ole Martin Hojem tok gjenvalg som styreleder, og fikk med seg et fulltallig og sterkt styre for 2014. Styreleder dro fram satsning på anlegg, egne unge spillere og en fortsatt streng økonomistyring blant hovedfokus i tiden som kommer.

Hojem nevnte også at LFK har svært mange lovende unge talenter, som på bildet er representert ved "årets spiller" i Ungdomsavdelingen; Fridtjof Andberg. Årets juniorspiller ble Håkon S. Wæhler og årets seniorspiller Henrik Bakke. Alt i alt et hyggelig og fint årsmøte!

21.02.2014 11:00

Generalsponsorer

Del på din Facebook-side

Styremedlemmer

Per Andreas Mæhlum

Per, som er en samfunnsengasjert Lillehammer patriot, er utdannet økonom og har bred erfaring innenfor ulike ledende stillinger i næringslivet. Han driver i dag et eget rådgivningsfirma. Per er opptatt av og engasjert i lokal næringsutvikling med særlig vekt på kultur, idrett, arrangementer og turisme som spydspisser.

(Foto: Hanne-Kjersti Iversen)

Eksterne butikker

havdelikatesser logo lowres

LFK setter fokus på mentale ferdigheter i fotball

På et overordnet nivå er ferdighetsbegrepet i fotball definert slik: Valg + utførelse = Fotballferdighet Den ferdigheten det er minst kunnskap og fokus på er psykologi i fotball. Derfor ble Peder Lysholm Daviknes, nyudannet idrettspsykolog med fordypning i fotball, invitert til Stampa torsdag 18. oktober. Han hadde først en workshop med juniorlaget, og hadde sammen med juniortrener Wangberg økt med G19. Deretter holdt han et foredrag for trenerforum den samme kvelden. (På bildet: Idrettspsykolog Peder Daviknes i innledningen av foredraget. Fotograf: Vegard Vikøren)

Trenerskifte i LFK

Lillehammer FK og Ørjan Christiansen er enige om at det ikke er grunnlag for et videre samarbeid og forlengelse av en avtale etter denne sesongen. Christiansen inngikk i 2017 en toårsavtale med klubben, og han har hatt en kombinasjonsstilling som A-lagstrener og sportssjef senior. Klubben understreker at partene skilles som venner. - Styret takker Christiansen for tiden i klubben, der A-laget inneværende sesong lenge var med i kampen om et opprykk. Styret håper å ha personen som overtar som hovedtrener på plass med det aller første, sier daglig leder Eirik Torbjørnsen.

Hovedsponsorer

Gullsponsorer